Vyřízení stavebního povolení

Získání stavebního povolení je administrativně náročný proces, my se však postaráme o veškeré podklady a jednání, abyste mohli stavět bez zbytečných starostí a co nejdříve se těšit na svůj nový domov. Téměř 98 % našich klientů tuto službu využívá – i to potvrzuje, že se na nás můžete spolehnout.

Co pro vás zajistíme

V rámci služby vyřízení stavebního povolení zajišťujeme kompletní administrativní servis od A do Z. Konkrétně pro vás obstaráme:

  • Přípravu všech potřebných dokumentů a příloh – shromáždíme za vás veškeré podklady, jako je aktuální výpis z katastru nemovitostí, projektová dokumentace domu, průkaz energetické náročnosti budovy, výsledky měření radonu či geologického průzkumu (pokud jsou vyžadovány).
  • Vyřízení stanovisek a vyjádření dotčených subjektů – získáme potřebná souhlasná stanoviska od sousedů i vyjádření všech úřadů a správců sítí (např. odbor dopravy, životního prostředí, hygienická stanice, plynárny, elektrárny apod.), která jsou pro povolení nutná.
  • Podání žádosti na stavebním úřadě – vyplníme za vás žádost o stavební povolení a podáme ji elektronicky nebo osobně na příslušném stavebním úřadě.
  • Komunikaci s úřady během řízení – po podání žádosti průběžně sledujeme stav řízení, reagujeme na případné výzvy stavebního úřadu k doplnění dalších podkladů a zastupujeme vás v celém procesu až do vydání rozhodnutí.
  • Převzetí a předání stavebního povolení – po splnění všech náležitostí zajistíme převzetí vydaného stavebního povolení. Vás následně informujeme o jeho udělení a předáme vám veškeré dokumenty, abyste mohli bezodkladně zahájit stavbu.

Co z toho máte?

Rozhodli jste si vyřídit stavební povolení svépomocí?

Pokud se pustíte do vyřizování stavebního povolení na vlastní pěst, připravte se na to, že vás čeká mnoho kroků, papírování a jednání s úřady.

 

Co je potřeba ke stavebnímu povolení

  • Výpis o vlastnictví nemovitosti, jíž se stavební povolení týká. Výpis nesmí být starší 3 měsíců. Získáte ho na libovolném katastrálním úřadě.
  • Kompletní projektová dokumentace vypracovaná autorizovaným architektem nebo projektantem. Musí obsahovat všechny náležitosti – od situace a umístění stavby na pozemku (půdorysy, pohledy) až po zakreslení domovních přípojek a vnitřních rozvodů (vodovod, kanalizace, elektřina, plyn, vytápění, větrání).
  • Vyjádření všech účastníků stavebního řízení (sousedů, odboru dopravy, odboru životního prostředí, hygienika, plynárny, elektrárny apod.)

 

Jakmile máte pohromadě projekt i všechna potřebná vyjádření, podáváte žádost o stavební povolení na příslušný stavební úřad. Žádost lze podat osobně v papírové podobě, nebo elektronicky (například přes datovou schránku). K formuláři žádosti se přikládají všechny požadované přílohy – projektová dokumentace, doklad o vlastnictví pozemku, získaná stanoviska úřadů a správců sítí, souhlasy sousedů a případně další specifické dokumenty podle povahy stavby.

 

Jak dlouho trvá vyřídit stavební povolení

Podáním žádosti se zahájí stavební řízení, v jehož průběhu úřad vše posuzuje a komunikuje s účastníky. Oficiální lhůta pro vyřízení stavebního povolení je sice 30 dnů (u složitějších případů 60 dnů) od podání, ale tuto dobu se daří dodržet jen výjimečně. V praxi musíte počítat s tím, že schválení potrvá i okolo 6 měsíců.

 

Pokud nemáte dost času na jednání s úřady nebo si nejste jistí, že vše zvládnete sami, rádi vám pomůžeme. Díky našim zkušenostem můžeme vyřízení výrazně urychlit – víme, na co si dát pozor a které kroky nepodcenit, aby šlo vše hladce a bez zbytečných průtahů.

Napište nám

V případě, že jste nenašli všechny důležité informace, které byste chtěli
vědět, neváhejte nám napsat a my váš dotaz zodpovíme co nejdříve.






Označené* položky jsou povinné.

Volejte - Pokud chcete rychlejší reakci, neváhejte nám zavolat: (+420) 728 405 961